Moze ja jestem stary i glupi ale dla mnie felgi tez rewelka :twisted:
[O1] Tylne czujniki cofania z wyświetlaczem
Zwiń
X
-
[O1] Tylne czujniki cofania z wyświetlaczem
Witajcie
Mam do wszystkich klubowiczów takie oto pytanie, czy ktoś z was montował do Octavii HB I generacji tylne czujniki cofania z wyświetlaczem, który montuje się z przodu na desce rozdzielczej bądź lusterku ? Jeżeli tak to, czy mógłby napisać, czy dużo jest z tym zachodu ? Czy da rady zrobić to samemu ? Czy lepiej zlecić to jakiemuś zakładowi ? No oczywiście, jak to później śmiga i bangla ?
Pytam dlatego, ponieważ sam przymierzam się do takiego moda a nigdzie na forum nie znalazłem tematu, który pomógł bym mi w tym modzie, więc bardzo proszę o rady, pomoc i opinie
pozdrawiam
Misialdo
-
-
Misialdo,
Właśnie w sobotę, ogarnąłem ten temat
sprawa prosta jak sznurek i nie trza kończyć polibudy by se takie ustroistwo założyć.
1. wymierzenie miejsc montażu co w mym przypadku było komiczne,
2. wywiercenie otworów.
3. przeciągnięcie przewodów i wyprowadzenie przez gumową zaślepkę na pasie tylnym.
4. podłączenie centralki i sprawdzenie kolejności włączenia czujników ( ważne !)
5. samą centralkę podpinasz pod tylne lewe światło wsteczne (+) minus masz niżej (śruba 6)
6. przeciągnięcie kabla od wyświetlacza nie stanowi problemu zobacz u mnie gdzie go przykleiłem (oczywiście zależne to jest od jego rodzaju)
7. ogarnąć okablowanie, by nie wisiało luzem,
8. cieszyć się z własnoręcznego montażu,
pomocnika parkowania :szeroki_usmiech
Powodzenia w pracach
Komentarz
-
-
Le-Ce Widziałem twoje zdjęcia i mam jeszcze kilka pytań:
1. Którędy przeciągnąłeś kabel do wyświetlacza z bagażnika aż do deski rozdzielczej ?
2. Na które miejsce zdecydowałeś się ostatecznie na deskę rozdzielczą, czy na lusterko ?
3. Czy te czujniki to nie przypadkiem czujniki firmy Valeo ?
4. Nie było kłopotów z przeciągnięciem kabla ze spodu zderzaka do bagażnika ?`
Komentarz
-
-
Misialdo,
1. Zdejmujesz osłonę słupka (jest na zatrzaskach)
2. Odkręcasz plastik osłaniający pod kierownicą
a. wyjmując przełącznik świateł, bo masz tam jedną śrubę
b. dwie na dole po prawej stronie
c. oraz dwie pod zaślepką bezpieczników
d. odkręć kasetę bezpiecznikową
(śruby to torksy )
i masz dostęp do przeciągnięcia kabla.
3. Trzeba odkręcić raczkę otwierania klapy ( dwie śruby krzyżakowe )
4. Oraz dwie pod zaślepką narożnego plastiku słupka.
5. Zdejmij z dolnej części uszczelkę drzwi przednich i tylnych do wysokości górnego narożnika.
6. Za pasem kierowcy masz krzyżakową śrubę przytrzymującą plastik osłaniający, który wraz z dolną osłoną musisz wyjąc z zatrzasków by można je było lekko podnieś do góry.
7. Wkładając śrubokręt pod dolny plastik przytrzymujący tapicerkę podnieś go do góry od lewej strony, czyli od zdiętej osłony dolnej słupka.
I po kolei wypinasz kolejne, jest ich cztery.
( spinki wyskoczą z plastiku i musisz je wyjąć wkładając je ponownie w niego by zatrzasnęły się w progu)
8. Przy środkowym słupku jest takie zagięcie z blachy z którego musisz wysunąć tą dolną (progową) osłonę tapicerki, podnosząc jednocześnie dolną osłonę słupka.
9. Takie samo zagięcie jest po drugiej stronie słupka w tylnej przestrzeni drzwi.
10. Dalej postępujesz tak samo ze spinkami w punkcie 7 (jest ich chyba trzy)
11. Otwierasz krótkie oparcie tylnego fotela i odkręcasz dwa grzybki przytrzymujące osłonę nakola, oraz jedną śrubę krzyżakową.
12. Wyjmując osłonę nadkola masz dostęp do przestrzeni bagażnika.
Jeżeli oglądałeś zdięcia to z nich jasno wynikało gdzie ostatecznie wylądował wyświetlacz.
Czujniki i raszta gratów firmy Vertex
ad4. Nie nie miałem zadnych kłopotów, posługiwałem się drucianym pilotem.
To by, było na tyle.
miłej zabawy
Komentarz
-
Komentarz